مغازه پخش شیر مرکزی

در این وبلاگ از خاطرات مغازه داری خودم صحبت میکنم و همینطور از ابزارهایی که داخل مغازه استفاده میشه هم صحبت خواهم کرد

مغازه پخش شیر مرکزی

در این وبلاگ از خاطرات مغازه داری خودم صحبت میکنم و همینطور از ابزارهایی که داخل مغازه استفاده میشه هم صحبت خواهم کرد

افزایش کیفیت محصولات لبنیاتی با دستگاه های پیشرفته

استفاده از ابزارهای نیمه صنعتی در کارگاه های لبنیاتی موجب افزایش کیفیت و سرعت تولید محصولات لبنیاتی می شود . از این رو تولید کنندگان مواد لبنی ، حتی اگر کارگاه های کوچکی نیز داشته باشند ، باید برخی از ابزارهای اتوماتیک و نیمه صنعتی را خریداری کرده تا سرعت انجام کار در آنها افزایش یابد. همینطور با توجه به شرایط این نوع از دستگاه ها ، امکان افزایش کیفیت محصول تولیدی نیز بسیار بالا خواهد بود.

در این مقاله به معرفی برخی از این دستگاه ها خواهیم پرداخت :

- کره گیر :

کره گیر کارگاهی یکی از پر استفاده ترین دستگاه های موجود در کارگاه های لبنیاتی می باشد. این دستگاه امکان تولید کره بسیار مرغوب از ماست پرچرب را فراهم میکند. هر چقدر که ماست چربی بیشتری داشته باشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد، کره ی تولید خوشطعم تر ، خوشرنگ تر و باکیفیت تر خواهد بود.

کره گیر های کارگاهی همچنین امکان تولید کره به صورت مستقیم از شیر را نیز دارا می باشند که این دستگاه ها دارای سیستمی کاملا متفاوت و قیمتی بالا هستند که معدود کارگاه هایی امکان تهیه ی ان را دارند.

بدنه ی این کره گیر ها یا از استیل ضدزنگ و غیر مغناطیسی ساخته میشود و یا از آلومینیوم. مخزن داخلی نیز باید از جنس استیل نگیر بهداشتی باشد چراکه محصول به صورت مستقیمی با مواد لبنی در ارتباط است و نباید هیچگونه الودگی ای وارد دستگاه شود.

موتور از دیگر قسمت های بسیار مهم دستگاه می باشد . موتور غالبا در انتهای دستگاه قرار داشته و به یک انبرمخصوص یا گرداننده ی مخصوص در داخل دستگاه متصل است. بدین ترتیب با چرخیدن این گرداننده ، عمل جداسازی کره از ماست اغاز میشود.

کره گیر های کارگاهی نمونه هایی با ظرفیت 100 تا 300 لیتر را شامل میشوند.

- خامه گیر :

از دیگر ابزارهای مورد استفاده در کارگاه های لبنیاتی خامه گیر ها هستند. خامه گیر کارگاهی دارای بدنه ای از الومینیوم و یا استیل ضدزنگ بوده و یک موتور مخصوص در قسمت انتهایی خود دارند. این دستگاه ها که به انها سپراتور نیز میگویند ، عملیات جداسازی چربی از شیر را انجام میدهند.

شیر پرچرب دارای سنگینی مشخصی می باشد که مربوط به چربی شیر است و این سنگینی طی فرایندی که مبتنی بر گریز از مرکز می باشد از شیر جدا میشود . سپراتور دو قسمت برای خروجی دارد که از یک قسمت شیر چربی گرفته شده خارج شده و از قسمت دیگر چربی که همان خامه هست خارج میشود.

بدنه خامه گیر همانطور که گفته شد از جنس الومینیوم و یا از جنس ایتیل ضدزنگ می باشد که در مقابل زنگ زدگی به صورت کامل ایمن می باشد . این بدنه به صورتی باید تولید شود که جزو محصولات ضدزنگ استیل بهداشتی باشد تا مشکلی از نظر برقراری ارتباط با خامه و شیر نداشته باشند .

از دیگر موارد مهم در انتخاب خامه گیر توجه به شاسی دستگاه می باشد. این شاسی باید دارای ایستادگی زیادی باشد تا از تکان های احتمالی موتور در حین کارکرد جلوگیری کند.