مغازه پخش شیر مرکزی

در این وبلاگ از خاطرات مغازه داری خودم صحبت میکنم و همینطور از ابزارهایی که داخل مغازه استفاده میشه هم صحبت خواهم کرد

مغازه پخش شیر مرکزی

در این وبلاگ از خاطرات مغازه داری خودم صحبت میکنم و همینطور از ابزارهایی که داخل مغازه استفاده میشه هم صحبت خواهم کرد

بهترین کره گیر خانگی

استفاده از ابزارهای خانگی برای تولید مواد لبنی در ده سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. دلیل چنین رشدی طراحی و تولید دستگاه های تولید مواد لبنی در ابعاد کوچک و مخصوص استفاده توسط منازل بوده است. این ابزارها شامل انواع کره گیر ، خامه گیر ، ماست بندهای کوچک ، پنیر ساز و ... بوده است.


کره گیر خانگی یک وسیله ی کوچک با مخزنی کم حجم است که امکان تهیه کره از ماست پرچرب را فراهم میکند. هرچقدر که ماست چربی بالایی داشته باشد، کره بیشتر و. باکیفیت تری می توان از آن گرفت. در این نوشته فاکتورهای لازم برای خرید کره گیر خانگی را بررسی خواهیم کرد :

- بدنه : بدنه کره گیر خانگی باید از جنسی باشد که امکان زنگ زدگی ان وجود نداشته باشد. اصولا بدنه ی این دستگاه از استیل ، الومنیوم و یا ABS بسیار فشرده تولید میشود .

با توجه به اینکه در این دستگاه از مواد لبنی برای تولید کره استفاده میشود باید حداکثر رعایت ها در صورت جلوگیری از زنگ زدگی صورت گیرد. زنگ زدگی باعث وارد شدن الودگی به داخل دستگاه شده و در نتیجه محصول تولیدی الوده خواهد شد .

از سویی دیگر زنگ زدگی سبب کاهش طول عمر دستگاه نیز میشود. در دستگاه های نیم لیتری تا 3 لیتری بیشتر از بدنه ی پلاستیک فشرده یا همان ABS یا بدنه ای شامل ABS و شیشه استفاده میشود . در نمونه های بزرگتر از استیل ضدزنگ و یا الومنیوم برای اینکار استفاده میشود.

- مخزن : مخزن دستگاه حتما باید از استیل ضدزنگ باشد . استفاده از پلاستیک در مخزن کار نادرستی است چرا که هم تمیزکردن چربی از ان کار دشواری است و هم اینکه امکان جذب بوی پلاستیک توسط کره تولیدی و یا دوغ وجود دارد. تنها موردی که تایید بین المللی دارد استیل ضدزنگ میباشد.

- موتور : موتور از جمله مهمترین قسمت های کره گیر ها می باشد. در نمونه های خانگی امکان قرار گیری موتور در قسمت بالایی دستگاه نیز وجود دارد. به طور کلی موتور باید لرزش کمی داشته باشد، موتور باید صدای بالایی نداشته باشد و از سویی دیگر از طول عمر مناسبی نیز برخوردار باشد.

استفاده از موتورهای با کیفیت، نه تنها در بهبود عملکرد دستگاه نقشی موثر ایفا میکند، بلکه یکی از مهمترین دلایل در رضایتمندی کاربر از خرید دستگاه نیز می باشد .

انواع دستگاه کره گیر خانگی :

همانطور که در بالا اشاره کردیم، موتور دستگاه کره گیر میتواند در بالا یا پایین قرار گیرد ، از این رو دارای دستگاه های کره گیر پایین زن و بالا زن می باشیم.

در کره گیر های بالازن موتور در قسمت فوقانی قرار دارد. با توجه به اینکه باید موتور در ابعادی کوچک در این قسمت قرار گیرد ، حجم موتور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از سویی دیگر میتوان چنین گفت که به دلیل ارتباط بسیار مستقیم موتور با بدنه، ممکن است در اینده دستگاه دچار لرزش نیز شود .

در کره گیر های پایین زن ولی موتور در قسمت زیرین دستگاه قرار داشته و از سویی دیگر تولید کننده های شناخته شده ی بازار از موتور به صورت کوبل مستقیم به چرخاننده استفاده نکرده و موتور با استفاده از تسمه فولی به سیستم چرخش چرخاننده متصل میشود.

از این رو میتوان چنین گفت که کره گیر های پایین زن دستگاه هایی با دوام بالاتر هستند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد