مغازه پخش شیر مرکزی

در این وبلاگ از خاطرات مغازه داری خودم صحبت میکنم و همینطور از ابزارهایی که داخل مغازه استفاده میشه هم صحبت خواهم کرد

مغازه پخش شیر مرکزی

در این وبلاگ از خاطرات مغازه داری خودم صحبت میکنم و همینطور از ابزارهایی که داخل مغازه استفاده میشه هم صحبت خواهم کرد

چه استفاده هایی از دستگاه کره گیر می توان کرد ؟

از جمله مواردی که در انتخاب دستگاه های برقی اهمیت دارد ، شناخت نیازهای کاربر پیش از خرید می باشد. اینکه کاربر چه استفاده ای از آن دستگاه خواهد داشت و چه مواردی را نیاز خواهد داشت می تواند در انتخاب دستگاه کمک شایانی به او کند. در این نوشته موارد مربوط به نیازهای کاربر و همینطور ویژگی های دستگاه را برای خرید کره گیر بررسی خواهیم کرد.

کره گیر وسیله ای می باشد که میتوان با استفاده از آن کره تولید کرد. در صنعت به دو روش کره تولید میشود ، یکی با استفاده از دستگاه های صنعتی به نام چرن کره گیری و دیگری با استفاده از کره گیرهای بالازن و یا پایین زن.

کره گیر چرن ، خامه را به کره تبدیل میکند. این دستگاه ها در ظرفیت های 500 لیتر به بالا عرضه شده و فقط کاربرد صنعتی دارند . کره گیر های بالازن و پایین زن ماست را به کره تبدیل می کنند. این کره گیرها در ظرفیت های 2 لیتری به بالا قابل تهیه می باشند. با توجه به ساختار این دستگاه ها ، امکان تولید انها تا ظرفیت 300 لیتری نیز وجود دارد.

کره گیرهای بالازن و پایین زن :

این کره گیرها همانطور که گفته شد در ظرفیت های پایین نیز تولید شده و به همین دلیل می باشد که برای استفاده ی کاربران خانگی نیز مناسب می باشند.

این کره گیرها روش کره گیری را با استفاده از هم زدن ماست انجام میدهند. با توجه به ظرفیت دستگاه ، 9 قسمت از 10 قسمت با ماست پرچرب پر میشود ، 1 قسمت نیز آب ریخته میشود .

- نکته 1 : نیازی به پر کردن دستگاه نیست ، فقط باید نسبت 1 به 10 رعایت شود.

- نکته 2 : هر چقدر که ماست پرچرب تر باشد کره ی بیشتری تولید خواهد شد. کره گیری از ماست کم چرب ، اتلاف وقت و هزینه خواهد بود !

کره گیرهای مذکور دارای 1 چرخاننده می باشند. این چرخاننده به صورت میله ای می باشد که سر میله، به شکل های مختلفی طراحی شده تا همزنی مناسبی انجام دهد.

همزنی به صورت مداوم و با سرعتی ثابت و استاندارد انجام میگیرد. این همزنی باید به صورت مداوم باشد و قطعی دستگاه به میزان حداقل ممکنه انجام گیرد.

نکات مهم در زمان خرید :

در اینجا به بررسی برخی نکات که حتما باید در زمان خرید بررسی شود خواهیم پرداخت :

- مخزن دستگاه باید از جنس استیل ضدزنگ باشد. پس مخزن را با یک اهنربا تست کنید ! نباید اهن ربا به مخزن بچسپد. توجه کنید که دو نوع استیل در عموم داریم ، یکی استیل نگیر و دیگری استیل بگیر ، نمونه های نگیر مقاوم کاملی در مقابل زنگ زدگی دارند ولی نمونه های بگیر امکان زنگ زدگی خواهند داشت.

- موتور دستگاه نیز بسیار مهم است. موتور باید از برندی معتبر باشد، خرید دستگاهی با موتور نامعتبر به معنای طول عمر پایین دستگاه است. با توجه به قیمت بالای موتور امکان تعویض آن نیز به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

- گارانتی و خدمات پس از فروش از دیگر مواردی می باشد که در هنگام خرید دستگاه کره گیر باید توجه ویژه ای به ان داشته باشید. منظور از گارانتی اقدام مناسب تولید کننده در مقابل دستگاهی می باشد که ایرادی ذاتی دارد ! بدین معنا که ایراد دستگاه ناشی از خطا در خط تولید است. این دستگاه در صورت داشتن گارانتی معتبر تعویض یا به رایگان باید تعمیر شود. خدمات پس از فروش نیز به معنای امکان تهیه ی قطعات دستگاه در سال های پس از خرید می باشد. این مورد بخصوص در مورد دستگاه های صنعتی و کارگاهی بسیار اهمیت داشته ، چراکه این دستگاه ها استفاده ی زیادی داشته و امکان خرابی قطعات مختلف انها وجود دارد. در صورتی که قطعه ی مورد نظر پیدا نشود ، دستگاه بی استفاده خواهد ماند و هزینه ی بالایی را به اپراتور تحمیل خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد