مغازه پخش شیر مرکزی

در این وبلاگ از خاطرات مغازه داری خودم صحبت میکنم و همینطور از ابزارهایی که داخل مغازه استفاده میشه هم صحبت خواهم کرد

مغازه پخش شیر مرکزی

در این وبلاگ از خاطرات مغازه داری خودم صحبت میکنم و همینطور از ابزارهایی که داخل مغازه استفاده میشه هم صحبت خواهم کرد

آشنایی با انواع محصولات لبنیاتی

زمانی که میخواهید کارگاه لبنیاتی خودتون رو راه اندازی کنید باید با سلیقه مشتری و خواسته های او نا آشنا باشید مخصوصا منطقه به منطقه فرق میکنه

به عنوان مثال اگه توی منطقه متوسط رو به پایین کارگاه رو افتتاح کردید، معمولا شیر، دوغ، پنیر، ماست و کره زیاد فروش میره 

اما در منطقه های مرفه باید علاوه بر محصولات بالا خامه ، سرشیر، ماست پرچرب، شیر پرچرب رو هم به برنامه اضافه کنید.

هم چنین کشک هم از جمله محصولاتی هستش که میتونه درآمد زایی کنه

پس به طور کلی میشه گفت که محصولات زیر در یک مغازه لبنیاتی قابل تولید هستش :

1- شیر کم چرب

2- پنیر

3- ماست پرچرب و کم چرب

4- کره

5- خامه

6- سرشیر

7- دوغ

8- کشک


این محصولات تماما از شیر تهیه می شوند و مهمترین چیز کیفیت شیر می باشد پس اگر از افراد مطمئنی شیر تهیه کنید، بر کیفیت سایرن محصولات نیز اثر خواهد گذاشت و تمامی شمتری ها از شما راضی خواهند بود. 

اگر آشنایی را دارید که به پرورش گاو و گوسفند می پردازد می توانید شیر مورد نظر خودتون رو از اون تهیه کنید، اما این نکته را هم به یاد داشته باشید که همیشه آشنا ها صادق و راستگو نیستند گاهی یک غریبه از صدتا آشنا بهتره . پس بهتر بگیم که یک پرورش دهنده معتبر و با سابقه رو پیدا کنید. 

شاید هنگام شروع بارها سرتون کلاه بره و شیری که خریداری می کنید آب قاطیش باشه و … بنابراین توصیه میکنم از افراد با تجربه و کسانی که قبلا لبنیاتی داشته اند کمک بگیرید، 

وقتی که به یک روستا برای خرید شیر مراجعه می کنید و از افراد اون روستا در مورد پرورش دهنده رو راست و خداشناس سوال کنید. 

مسئله دیگری که در کیفیت شیر تاثیر داره ، کیفیت تغذیه دام هستش. اگر گاو و گوسفند ها از علوفه خشک تغذیه بشن و کمترین مقدار علوفه رو دریافت کنند طبیعتا هم شیری کمتری تولید خواهند کرد هم شیرشون کیفیت کمی خواهد داشت. 

اما در مقابل پرورش دهنده هایی هستند که دام های خود رو با انواع مواد غذایی مثل گندم، جو، خرده نان ، کنسانتره ، علوفه های تر و تازه و … تغذیه می کنند که این مورد هم در میزان تولید شیر و کیفیت شیر تاثیر خواهد گذاشت. 


با آرزوی موفقیت برای یکایک شما


خوبی ها و بدی های داشتن مغازه لبنیاتی

سلام دوستان گلم 

این اولین پست از وبلاگم هستش و میخوام قبل از هر چیزی در مورد خوبی ها و بدی های داشتن مغازه لبنیاتی با شما عزیزان صحبت کنم.

خوب اول بریم سراغ خوبی هاش که حسابی انرژی بگیرید



1- مشتریا همیشه هستن. خیلی هم دوستتون دارند چون دارید یک محصول لبنی ارگانیک و سالم براشون تولید می کنید و در واقع اونا از شر خرید محصولات لبنی پاستوریزه و بی خاصیت رها می کنید.


2- معمولا صبح ها مشتریا زیاد هستن چون مردم برای صبحانه خودشون نیاز به ماست و کره و پنیر محلی دارن . پس توصیه من به شما اینه که اگه میخواید مغازه لبنیاتی بزنید حتما نزدیک خانه ها و منطقه های مسکونی بزنید چون مردم به شما نزدیک ترن و فکر نکنید چون مرکز شهر شلوغ حتما فروش زیادی خواهید داشت نه کاملا برعکسه این مورد


3- معمولا مردم چند محصول از شما میخرن ، مثلا کره و پنیر و ماست رو با هم از شما میخرن و این به افزایش سود شما کمک میکنه


4- بعضی از خریدار علاقه زیادی به سرشیر دارند بنابراین حتما روزانه مقداری سرشیر هم تولید کنید و چون سرشیر همراه با عسل خورده میشه چند شیشه عسل در اندازه های مختلف در مغازه داشته باشید. کسانی که خامه میخرند هم تمایل زیادی به خرید عسل از شما دارند


مشکلات و سختی های مغازه لبنیاتی 

هر شغلی بدی ها و خوبی های خودش رو داره و این شغل هم سختی های خودش رو داره و با توجه به اینکه با سلامت و تغذیه مردم سروکار داره سخت گیری های بیشتری از طرف وزارت بهداشت داره

- حتما قبل از شروع کار مجوزهای لازم رو بگیرید و دوره لازم رو بگذرونید 

- هیچ وقت از اعتماد مردم سو استفاده نکنید چون با یک بار فروختن محصول فاسد برای همیشه اون مشتری رو از دست میدید که هیچ ، همون مشتری چند تا مشتری احتمالی دیگه رو هم ازتون میگیره چون با هم همسایه هستند و همسایه ها به حرف هم اعتماد زیادی دارند.

- حتما از تجهیزات مناسب و اصیل استفاده کنید و در این مورد خساست به خرج ندهید ، چون خراب تجهیزات مثل شیر سرد کن یا دستگاه پخت شیر نه تنها باعث از دست رفتن مقدار زیادی شیر میشه بلکه تا یک ماه یا حتی بیشتر شما رو علاف خواهد کرد. 

- این تجهیزات رو از جاهایی بخرید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر و قابل اعتماد هستند.

- از ظرف های یکبار مصرف برای نگهداری محصولات تون استفاده کنید. برای اینکه به رونق کسب و کارتون کمک کنید حتما از برچسب استفاده کنید و روی ظروف بزنید

- توی برچسب می تونید نام مغازه ، آدرس ، شماره تلفن ، انواع محصولات ، شماره مجوز بهداشت ، آدرس اینستاگرام و … رو بنویسید.