مغازه پخش شیر مرکزی

در این وبلاگ از خاطرات مغازه داری خودم صحبت میکنم و همینطور از ابزارهایی که داخل مغازه استفاده میشه هم صحبت خواهم کرد

مغازه پخش شیر مرکزی

در این وبلاگ از خاطرات مغازه داری خودم صحبت میکنم و همینطور از ابزارهایی که داخل مغازه استفاده میشه هم صحبت خواهم کرد

ساخت مواد لبنی در منزل

تولید مواد لبنی همچون ماست و پنیر و کره از قدیم  الایام و توسط خانم های خانه انجام میشده است. در دنیای امروزی نیز استفاده از مواد لبنی سنتی با توجه به افزایش قیمت مواد لبنی صنعتی رو به افزایش است. بیشتر افراد خود سعی در تولید ماست و پنیر و کره می کنند و از این رو خود مواد لبنی مورد نیازشان را تولید میکنند.

تولید کنندگان دستگاه های لبنیاتی با شناخت این نیاز به دنبال تولید دستگاه هایی امده اند که فرایند تولید مواد لبنی در منزل را اسانتر از پیش کنند. از این نوع دستگاه ها می توان به کره گیر و ماست بند اشاره کرد. در این مقاله از مغازه پخش شیر مرکزی به بررسی ویژگی های این ابزارها خواهیم پرداخت.


کره گیر :

کره گیر مورد استفاده در خانه به وسیله ی همزدن منظم و با سرعت ثابت ماست ، حداکثر میزان استخراجی کره از ماست را فراهم میکند و کره ای بسیار خوشطعم را تولید میکند. این کره گیر ها نمونه های مختلفی در بازار دارند که شامل کره گیر های بالازن ، کره گیر های پایین زن و حتی کره گیر های دستی می باشند که دارای دستگیره ای مخصوص و همزنی مخصوص می باشند که در بالای ظرف قرار دارد.

کره گیرهای بالازن موتورشان در قسمت بالای دستگاه قرار دارد. این موتور به صورت مستقیم به چرخاننده متصل است و با استفاده از آن امکان کره گیری را فراهم میکند. در نمونه های پایین زن موتور در پایین قرار داشته و چرخاننده را از پایین میچرخاند. این شیوه بخصوص در دستگاه هایی که ظرفیتی بالاتر از 50 لیتر دارند بسیار بهتر جواب میدهد چراکه موتور با فاصله از بدنه قرار داشته و با استفاده از تسمه فولی به چرخاننده متصل است و از سویی دیگر فضای بیشتری برای موتور در نظر گرفته شده است و میتوان از موتور های قدرتمند برای این کار استفاده کرد.

کره گیرهای خانگی همانطور که اشاره شد برای کره گیری نیاز به ماست دارند که این ماست باید از انواع ماست پرچرب باشد تا کره ی مناسبی را تولید کند.

کره گیر های صنعتی کره را از خامه میگرند و شرایط استفاده و تولید آنها به صورت کامل متفاوت است.

ماست بند :

ماست بند از دیگر دستگاه هایی می باشد که در نمونه های خانگی نیز تولید شده است. این دستگاه دارای سیستمی می باشد که دمای ظرف داخل خود را به خوبی کنترل میکند وشرایط را برای ماست گیری فراهم میکند. همانطور که میدانید از جمله مهمترین نکات در تولید ماست خانگی توجه به کیفیت شیر و مایه و همینطور توجه به دمای ماست در زمان تهیه آن می باشد که ماست بند مورد دما را به خوبی کنترل کرده و بهترین شرایط را برای تولید ماست خانگی فراهم خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد