مغازه پخش شیر مرکزی

در این وبلاگ از خاطرات مغازه داری خودم صحبت میکنم و همینطور از ابزارهایی که داخل مغازه استفاده میشه هم صحبت خواهم کرد

مغازه پخش شیر مرکزی

در این وبلاگ از خاطرات مغازه داری خودم صحبت میکنم و همینطور از ابزارهایی که داخل مغازه استفاده میشه هم صحبت خواهم کرد

کره گیر چیست و چگونه کره را تولید میکند ؟

دستگاه کره گیر وسیله ای به منظور تولید کره طبیعی و محلی می باشد. این دستگاه دارای یک همزن است که همزن با استفاده از موتور دستگاه به صورت منظم محلول را هم میزند. این همزنی سبب میشود که با توجه به قانون گریز از مرکز قطرات کره که همان چربی می باشند باتوجه به وزن بالاتر کم کم از شیر جدا شوند. بدین ترتیب کره تولید می شود.

در این فرایند برخی مواد از اهمیت بالایی برخوردارند که به صورت موردی بیان می کنیم :

- شیر پرچرب :

شیر مورد استفاده برای تهیه ماست باید از نوع شیر پرچرب باشد وگرنه تولید کره بسیار محدود خواهد شد. گاها مشاهده شده است که برخی از اپراتور ها از کیفیت پایین دستگاه گلایه میکنند . سپس با انجام ازمایشات مختلف بر روی همان دستگاه مشتری ، مشخص میشود که ماست مورد استفاده فاقد چربی مناسب است . حتی گاها مشاهده میشود که اپراتور از ماست های پاستوریزه برای این کار استفاده میکند که مشخصا راندمان کار در آنها کم خواهد بود.

- دستگاه با موتور مناسب :

لرزش ، تولید گرمای زیاد و همینطور اختلال در عملکرد از مواردی می باشد که در موتور های بی کیفیت و یا کم کیفیت بسیار مشاهده میشود. توصیه میشود که تولید کننده های دستگاه های کره گیری از موتورهای باکیفیت داخلی همچون موتوژن و الکتروژن برای این کار استفاده کنند.

موتوری که در دستگاه کره گیری استفاده میشود نباید لرزش زیادی داشته باشد. لرزش زیاد می تواند سبب کاهش راندمان دستگاه شود. از سویی دیگر موتور نباید تولید گرمای بیش از حد دهد. این مورد بخصوص در کره گیر های بالازن که موتور در محفظه ی کوچکتری قرار دارد و سیستم سرمایشی خاصی برای انها در نظر گرفته نشده است از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد.

موتور های الکتروژن و موتوژن دارای کیفیت بالاتری بوده و از این رو استفاده از آنها می تواند در عملکرد مناسب دستگاه تاثیر گذار بوده و راندمان کلی دستگاه را افزایش دهد.

- سیستم چرخش :

سیستم چرخش و شرایط چرخاننده نیز از دیگر مواردی می باشد که باید به ان توجه شود. سیستم چرخش باید توان چرخش مناسب مواد را داشته باشد. بیشتر از چرخاننده هایی استفاده میشود که در قسمت انتهایی انها طراحی به گونه ای انجام شده است که حالت چرخشی راحت تر و بهتر پیاده سازی شود.

- بدنه دستگاه :

داخل دستگاه کره گیر مواد لبنی قرار میگیرد. از جمله ویژگی هایی که مواد لبنی دارند تاثیر سریع آلودگی ها بر انها می باشد که می تواند سبب فاسد شدن و خراب شدن مواد در مدت زمانی بسیار کوتاه شوند. از این رو باید از بدنه ای استفاده شود که در مقابل زنگ زدگی و جذب الودگی ها به خوبی مقاوم باشد.

همچنین در برخی از دستگاه ها از الومنیوم انادایز شده نیز استفاده میشود که مقاومتش در مقابل زنگ زدگی بسیار بالا می باشد.