مغازه پخش شیر مرکزی

در این وبلاگ از خاطرات مغازه داری خودم صحبت میکنم و همینطور از ابزارهایی که داخل مغازه استفاده میشه هم صحبت خواهم کرد

مغازه پخش شیر مرکزی

در این وبلاگ از خاطرات مغازه داری خودم صحبت میکنم و همینطور از ابزارهایی که داخل مغازه استفاده میشه هم صحبت خواهم کرد

راهنمای خرید و انتخاب کره گیر صنعتی

یکی مهمترین فواید استفاده از ابزارهای صنعتی در تولید مواد لبنی ، افزایش میزان تولید و همینطور افزایش کیفیت محصولات تولیدی می باشد . برای مثال کره گیر های صنعتی از ابزارهایی می باشند که استفاده از آنها در بهبود کیفیت کره تولیدی و همینطور مصرف انرژی و ... تاثیر بسیاری دارد.

نقش دستگاه در بهبود کیفیت :

یکی از مهمترین موارد نقش دستگاه در بهبود کیفیت محصول تولیدی می باشد. با توجه به صنعتی بودن دستگاه امکانات بسیاری به منظور خارج کردن کره از شیر در نظر گرفته میشود . بدین ترتیب کاربر در چنین دستگاه هایی میتواند تعیین کند که کره با چه میزان چربی تولید شود. همین امر تاثیر بسیاری در تولید محصول با کیفیت دارد .

تولید کره از شیر :

در روش های سنتی و یا در دستگاه های کره گیر کارگاهی ، ابتدا باید شیر به ماست تبدیل شود. این ماست باید پرچرب باشد و چربی ان گرفته نشود. سپس طی فرایند هم زدن پی دی پی ، کره از ماست جدا میشود و میتوان از کره ی حاصل شده استفاده کرد .

در روش های صنعتی ، دستگاه توانایی کره گیری مستقیم از شیر را دارد و فرایند تبدیل شیر به ماست از گردونه خارج شده و کره سریعتر تولید میشود. در این فرایند بسته به نوع دستگاه سرعت تولید کره متفاوت می باشد.

تجربه نشان داده است که طعم کره های که به روش سنتی و یا کارگاهی تولید شده و از ماست گرفته میشود ، به مراتب خوشطعم تر از طعم کره ای میباشد که به صورت مستقیم از شیر استخراج میشود.

از دیگر موارد قابل اشاره می توان به نوع و میزان تولید کره نیز اشاره کرد . در این مورد توجه به درصد چربی کره در دستگاه های صنعتی بسیار بیشتر بوده و این دستگاه ها توانایی تولید کره با درصد های چربی مختلف را نیز دارند .

خصوصیات دستگاه های صنعتی کره گیری :

مهمترین خصوصیتی که در این دستگاه ها باید در نظر گرفته شود تولید دستگاه با بدنه ی تماما استیل و یا الومینویم می باشد. با توجه به اینکه این دستگاه ها به صورت مستقیم با مواد لبنی در ارتباط هستند، توجه به بهداشت در آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. چرا که عدم توجه به این امر میتواند سبب ایجاد زنگ زدگی در دستگاه شده و در نتیجه مواد لبنیاتی تولیدی الوده شوند.

این دستگاه ها با توجه به اینکه با چربی سروکار دارند پس از چربی گیری باید به صورت کامل شستشو شوند که در نتیجه از این سو نیز امکان زنگ زدگی دستگاه افزایش می یابد. بهمین جهت در دستگاه های کره گیری صنعتی از قطعاتی با بدنه الومنیومی و یا استیل نگیر استفاده میشود.

از دیگر موارد مورد اشاره میتوان به قیمت کره گیر های صنعتی اشاره کرد . این نوع از دستگاه ها با توجه به میزان ظرفیت و همینطور تکنولوژی های بکار رفته در انها قیمتی متفاوت دارند . در خرید دستگاه کره گیر صنعتی توجه ویژه ای نیز به خدمات پس از فروش دستگاه داشته باشید چرا که دستگاه صنعتی بوده و دارای طول عمر بالایی می باشد ، چون اگر دستگاه در سالهای پس از خرید دچار مشکلاتی در قطعات مختلف شود ، کاربر باید بتواند قطعه ی مورد نظر را خریداری کند و جایگزین کند درغیر این صورت دستگاه عملا بدون استفاده خواهد شد.

استفاده از دستگاه های مخصوص برای کارگاه های لبنیاتی

استفاده از ابزارهای برقی و یا مکانیکی هم از نظر تولید محصول باکیفیت و هم از نظر افزایش میزان تولید مواد لبنی در مناطق روستایی و عشایری تاثیر گذار بوده است.

تمامی ابزارها شامل شیردوش ها ، ماست بند ها ، کره گیر ها ، خامه گیر ها و ... نمونه های خانگی تولید شده ای دارند که هم استفاده ی آسانی دارند و هم اینکه کاربر آنها بسیار ساده تر از گذشته شده است.

یکی از مهمترین این موارد که در گذشته فقط به صورت صنعتی موجود بود خامه گیر می باشد . قیمت خامه گیر در گذشته بسیار بالا بود و نمونه های تولیدی نمونه های صنعتی با تناژ بالا بودند که بیشتر در کارگاه ها و مراکز تولید مواد لبنی مورد استفاده قرار میگرفتند.

خامه گیر در اصطلاح به دستگاهی گفته میشود که چربی شیر را از شیر جدا میکند . مواد جدا شده به عنوان خامه مورد استفاده قرار میگیرند. خامه گیر های موجود در بازار در دو نوع دستی و برقی موجود است که نمونه خامه گیر دستی بیشتر برای استفاده در مناطق عشایری مناسب می باشد.

خامه گیر های دستی دارای یک اهرم چرخش هستند که به منظور خامه گیری مناسب اپراتور باید دستگیره را به صورت منظمی بچرخاند. در پی این چرخش پیاله های دستگاهی حرکت کرده و سنگینی شیر گرفته میشود و شیر کم چرب از یک خروجی و خامه از خروجی دیگر خارج میشود .

این نوع از خامه گیرها به دلیل شرایط استفاده به نام چرخ شیر نیز شناخته میشوند.

نمونه ی دیگر دستگاه های خامه گیری برقی می باشند که عمل خامه گیری را به صورت برقی پیاده سازی میکنند. در این نوع از خامه گیر ها اپراتور ابتدا باید مخزن شیر را پرکند، سپس با تنظیم پیاله ها دکمه استارت دستگاه را بفشارد. دستگاه بر اساس ظرفیت تولید اقدام به خامه گیری خواهد کرد.

پیاله ها در قسمت داخلی خامه گیر قرار گرفته و عمل اصلی جداسازی خامه از شیر را انجام میدهند. این قسمت امکان تنظیم داشته و با تنظیم آنها میتوان میزان چربی قابل استخراج را مشخص کرد.

بدنه داخلی و پیاله های خامه گیر که به صورت مستقیمی با خامه و شیر در ارتباط می باشند باید از جنس استیل نگیر انتخاب شوند تا احتمال زنگ زدگی در آنها به صفر برسد.

زنگ زدگی باعث ایجاد آلودگی در داخل مواد لبنی میشود و مشکلات زیادی را برای دستگاه بوجود خواهد آورد.

یکی از مهمترین موارد در استفاده از خامه گیر دمای شیر در زمان خامه گیری می باشد. شیر پیش از خامه گیری باید گرم شود، این گرما باید دمای شیر در زمان خامه گیری را به 40 درجه برساند، بدین ترتیب امکان جداسازی خامه از شیر افزایش پیدا میکند.

خامه گیری از شیر سرد و شیر بسیار گرم نیز امکان پذیر می باشد ولی درصد چربی گیری از انها کاهش خواهد یافت و خامه ی تولیدی به مقدار کمتری استخراج خواهد شد.

قیمت خامه گیر بر اساس برقی یا دستی بودن آن و قدرت جداسازی خامه در هر ساعت مشخص میشود. برای مثال در خامه گیر های 200 لیتری ، امکان جداسازی خامه از 200 لیتر شیر در 1 ساعت فراهم میشود که میزان خامه ی تولیدی البته به میزان چربی شیر بستگی دارد.

فاکتورهای انتخاب یک آبسردکن مناسب

پیگیری خرید ابسردکن هستی ؟ اگه میخوای یه ابسردکن با قیمت مناسب پیدا کنی و چندین سال برات کار کنه این مقاله رو بخون ، اینجا میخوام فاکتورهایی رو معرفی کنم که با استفاده از اونها میتونی بهترین دستگاه رو برای خودت خریداری کنی.

فاکتورهای خرید دستگاه آبسردکن :

فاکتورهای مختلفی برای خرید دستگاه ابسردکن وجود دارد که در این قسمت به بررسی برخی از انها می پردازیم :

ظرفیت دستگاه : ابتدا باید در نظر بگیرید که دستگاه را برای چه استفاده ای می خواهید. اگر از دستگاه برای استفاده در محیط های کم رفت و امد استفاده خواهید کرد باید به سراغ خرید دستگاههای ابسردکن خانگی و فانتزی بروید . اگر میخواهید دستگاه را برای مسجد ، مدرسه و یا امثالهم خریداری کنید بهتر است از دستگاه های استیل استفاده کنید. در صورتی که قصد خرید دستگاهی دارید که در محیط های بسیار گرم و حتی محیط های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد، نیازمند خرید دستگاه آبسردکن استیل صنعتی هستید که کارکردی بسیار قدرتمند حتی در محیط های بسیار گرم دارد.

پس از اینکه نوع دستگاه را مشخص کردید می توانید ظرفیت مخزن دستگاه را نیز مشخص کنید . برای محیط های کم رفت و امد دستگاه نیاز به داشتن ظرفیت بالا ندارد. همین مورد در محیط های پر رفت و امد برعکس می باشد .

قیمت دستگاه : قیمت آبسردکن به عوامل مختلفی بستگی دارد . از این عوامل می توان به ظرفیت ، کیفیت بدنه ، کیفیت ساخت دستگاه ، برند دستگاه ، چندکاره بودن ، امکان استفاده از آب شهری یا مخزن و ... اشاره کرد .

سعی کنید دستگاهی خریداری کنید که قیمتی معقلول دارد و فقط به خاطر قیمت پایین دست به خرید دستگاه نزنید. دستگاه های ابسردکن با قیمت پایین بی دلیل ارزان نیستند .

بدنه : در صورتی که جنس بدنه از استیل نگیر باشد قیمت دستگاه بالا رفته کیفیت کار نیز افزایش خواهد یافت. توجه کنید که اگر استیل بود حتما استیل نگیر باشد چرا که استیل های معمولی در گذر زمان دچار زنگ زدگی می شوند.

عایق بندی : عایق بندی مخزن از دیگر ویژگی هایی می باشد که بر کارایی و قیمت دستگاه ابسردکن تاثیر می گذارد.

این عایق بندی اگر به صورت صحیحی انجام گیرد در مصرف انرژی دستگاه تاثیر گذار بوده و اماده به کاری موتور را افزایش می دهد. بدین ترتیب که در صورتی که مخزن خنک شود، موتور تا زمانی که دمای مخزن از مقداری مشخص بالاتر نرود شروع به کار نمیکند. همین امر سبب میشود که موتور در حالت اماده به کار قرار گرفته و علاوه بر افزایش عمرش مصرف ان نیز کاهش یاد. اگر عایق بندی به خوبی صورت گیر مصرف انرژی از موتور کاهش پیدا کرده و طول عمر موتور افزایش می یابد.

میزان خنک کنندگی : همانطور که گفته شد بسته به نوع کاربر شما باید دستگاه انتخاب شود. دستگاه های ادای یا فانتزی امکان استفاده در محیط های شلوغ را ندارند. همینطور ابسردکنهای استیل معمولی نیز امکان استفاده در اماکن بسیار شلوغ و یا اماکن بسیار گرم را ندارند. در چنین مواقعی از ابسردکن های صنعتی استفاده میشود.